blogging · τεχνολογία · νομοθεσία

Στοιχεία επισκεψιμότητας ενός blog

Κάθε blogger, ενδιαφέρεται να παρακολουθεί την επισκεψιμότητα του blog του. Οι λόγοι παρακολούθησης στατιστικών στοιχείων για το blog μας δεν περιορίζονται στην ανθρώπινη ματαιοδοξία. Εξετάζοντας τα στοιχεία επισκεψιμότητας, κατανoούμε καλύτερα το κοινό μας αλλά και το ίδιο μας το blog. Μαθαίνουμε τον αριθμό των επισκεπτών που έρχονται ανά ώρα και ημέρα, την πηγή (referrer) από όπου έρχονται, από ποιές περιοχές, τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες μας βρίσκουν, τις σελίδες και άρθρα που επισκέπτονται περισσότερο, τα άρθρα που «διώχνουν» τους επισκέπτες μας και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Όλα αυτά μας βοηθούν να κάνουμε το περιεχόμενό μας περισσότερο ελκυστικό στο κοινό μας αλλά και να κατανοήσουμε τις συνήθειές του.

Η ίδια η πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε, παρέχει πληροφορίες στοιχείων επισκεψιμότητας. Οι δύο γνωστότερες πλατφόρμες, το wordpress.com και το blogger.com, έχουν τα δικά τους στατιστικά. Αντίστοιχους μηχανισμούς διαθέτουν όλα τα CMS (Drupal, Joomla, WordPress κλπ) στα οποία μπορεί να έχει κτιστεί το blog μας. Το πλεονέκτημα της παρακολούθησης των στατιστικών από εργαλείο της ίδιας της πλατφόρμας, είναι η αμεσότητα απόκρισης. Τα εργαλεία αυτά μετρούν άμεσα οποιαδήποτε εξέλιξη στα στατιστικά μας και την παρουσιάζουν άμεσα σε πραγματικό χρόνο.

Τις περισσότερες φορές, η πλατφόρμα μας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε ένα εξωτερικό εργαλείο για την παρακολούθηση των στοιχείων επισκεψιμότητας. Ο σημαντικότερος λόγος για να το κάνουμε αυτό, είναι για να χρησιμοποιήσουμε ένα εργαλείο με περισσότερες δυνατότητες, ώστε να αποκτήσουμε καλύτερη εικόνα. Τα γνωστότερα εργαλεία του είδους είναι το Google analytics  , το statcounter , το sitemeter , το awstats και το MyBlogLog . Το αντάλλαγμα για τις επιπλέον δυνατότητες που λαμβάνουμε με αυτά τα εργαλεία, είναι μια καθυστέρηση στην απεικόνιση των δεδομένων καθώς χρειάζονται συνήθως ορισμένες ώρες για να ενημερωθούν και τα στατιστικά που βλέπουμε είναι συνήθως για την προηγούμενη ημέρα.

Φυσικά, σε κάθε περίπτωση τα δεδομένα αυτά είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στους διαχειριστές του blog και μόνο.

Μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι υπάρχουν και τρόποι για να έχουμε πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία blog που δεν μας ανήκουν όπως τα εργαλεία  Alexa και Google AdPlanner. Πρόκειται για υπηρεσίες που πράγματι μας παρέχουν στατιστικά δεδομένα για άλλα blogs αλλά που λειτουργούν με άλλους όρους και κυρίως για διαφορετικό σκοπό.

Το Alexa συλλέγει δεδομένα, κατά κύριο λόγο, με την χρήση του Alexa bar στον browser όσων επιλέγουν να το χρησιμοποιούν. Έτσι, η λειτουργία του είναι κάτι παράμοιο με τα μηχανηματάκια της AGB για τους δείκτες τηλεθέασης, καθώς βασίζει τα στοιχεία του σε ένα δείγμα του internet που πιθανότατα δεν είναι αντιπροσωπευτικό.

Αντίστοιχα, το Google AdPlanner  δίνει κατά προσέγγιση στοιχεία για blogs και websites και είναι σχεδιασμένο για διαφημιστές που επιλέγουν τους στόχους τους. Τα στοιχεία είναι ανακριβή και επιπλέον η Google απαγορεύει ρητά την δημοσιοποίησή τους όντας ιδιαίτερα ευαίσθητη σε προσπάθειες παραβίασης των όρων χρήσης (DMCA form ).

Άλλωστε και η ίδια η ελληνική νομοθεσία προστατεύει τον κάθε πολίτη (και συνάμα blogger) από το να δει ανακριβή στοιχεία για το blog του δημοσιευμένα, χωρίς την έγκρισή του  (e-lawyer ) προβλέποντας μάλιστα αποζημιώσεις για μη συμμόρφωση!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s